KEANE - Egy titokzatos együttes nem titkolt története

keanehungary

keanehungary

Keane?! Mégis miért?

Bevezető rész.

2019. január 25. - keanehungary
2019-01-25_15_02_59_1.png
                                           
                                                  (Jelenet az együttesről szóló, Strangers című dokumentumfilmből - 2005)

2003-at írtunk. 
Én még javából a húszas éveim-, és egy Coldplay-szerelem kellős közepén jártam...
2003. 
Az MR2 Petőfi Rádió ekkor még szinte "szárnyait próbálgatta", aminek következtében egyre erőteljesebb dallamok jelentek meg a hazai palettán (is).
Travis, Coldplay, Snow Patrol, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs és még sokan mások...
Ekkor, ebbe a  a mezőnybe törtek be egyszer csak azok a különös és megkapó zongora-dallamok, a szokatlanul tiszta énekhanggal. 
"Kín"- hangzott el a fogalom, egyre és egyre gyakrabban, a rádiókban.
...és mivel már akkor is az a fajta zeneőrült voltam, aki nagyra értékeli az átlagostól eltérő és egyben színvonalasnak nevezhető zenei próbálkozásokat, az új fogalom hamar bekúszott a tudatomba.
Everybody's Changing és a Somewhere Only We Know. Két dal, ami nem egyszerűen elütött az átlagtól, de teljesen magával ragadott.

Mivel akkoriban még afféle egy(-két) slágeres zenekarnak könyveltem el őket, nem éreztem különösebb késztetést arra, hogy további információkat szerezzek róluk. 
Ám 2006-ban, a YouTube térhódításával valami megváltozott. Ekkor bukkantam rá ugyanis arra a  koncertfelvételre, ahol épp a Nothing In My Way című dalukat adják elő.
..és hirtelen érdekelni kezdett az élet-művük. Az igazi áttörés azonban csak évekkel később, azaz 2011 novemberében következett be, amikor is - szintén egy videómegosztó segítségével - felfedeztem azt a bizonyos 2007-es o2 Aréna-beli koncertjüket, szembesülve a felismeréssel, hogy mennyire jól szólnak "élőben",  mi több, az énekes hangját sem feltétlen a stúdiótechnika "csiszolja" kristályosan tisztává. 
Ekkor kezdett csak igazán érdekelni, hogy kik is állnak az együttes  mögött, hogy mit lehet(ne) tudni róluk no és... vajon mi lehet az oka annak, hogy ennyire alul- méltatottak, nem csupán nálunk, de talán az egész világon.

....és ahogy egyre több információ bukkant fel velük kapcsolatban, úgy váltam egyre kíváncsibbá. Végül arra jutottam, hogy nem "csupán" a zenéjük különleges, de a történetük, mi több, talán ők maguk is... A különös barátság és a nem éppen szokványos karriertörténet magával ragadott. Egyre inkább úgy éreztem, írni kellene róluk, így, vagy úgy- de valahogy írásos formába önteni a történetüket. Arra azonban, hogy mindezt én magam, "a semmiből jött ismeretlen rajongó" valósítsam meg, egyáltalán nem láttam reális esélyt.

Mindezek ellenére egy nap az a merész gondolatom támadt, hogy  - "nincs mit veszítenem alapon" - futok néhány kört az "illetékeseknél".
Idővel meg is tettem, azaz felvettem a kapcsolatot a "megfelelő emberekkel",  a válasz azonban minden esetben pontosan az volt, amire számítottam; a SEMMI.
Ám 2014-ben, egy meleg májusi napon mégis "megtört a jég".
Ekkor írtam ugyanis egy üzenetet Richard Hughes-nak, a banda közlékeny dobosának és olyan választ kaptam, amilyenre talán soha nem számítottam volna;
"Van egy határozottan érdekes, el nem mondott története a bandának, ami nem valószínű, hogy valaha is napvilágot lát, hacsak nem dalszövegek formájában..."
Talán mondanom sem kell, hogy a sorokat olvasva nemhogy nem ment el a kedvem a továbbiaktól, de ha lehet, még kíváncsibb lettem...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://onadayliketoday.blog.hu/api/trackback/id/tr1114588314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása